Apple zapowiadał zmiany w ustawieniach prywatności swoich produktów (IDFA) na pierwszy kwartał bieżącego roku. Co więc może czekać nas za kilka dni?
Nie znamy jeszcze szczegółów, ale producent iPhone’a ogłaszał, że iOS 14, iPadOS 14 i tvOS 14 będą miały możliwość wyłączenia śledzenia przez pobierane aplikacje niektórych zachowań użytkownika. Obecnie wiele aplikacji, np. gier utrzymuje się z wyświetlania dedykowanych reklam dla konkretnych użytkowników. Może się to jednak zmienić wraz z nadejściem wspomnianych zmian w IDFA (Identifier for Advertisers).
Według zapowiedzi medialnych, zmiany w IDFA mają zapewnić opcję udostępniania lub nieudostępniania swoich danych podmiotom trzecim np. przy pobieraniu aplikacji.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje. Więcej w Centrum Prywatności.