Logotyp PureQualityLogotyp PureQualityLogotyp PureQualityLogotyp PureQuality
  • Strona główna
  • Funkcja IOD
  • Szkolenia
  • Oferta
    • Funkcja IOD
    • Wdrożenia RODO
    • Wdrożenia ISO
    • Audyty i inspekcje
    • Szkolenia
  • Aktualności
  • O nas
  • Kontakt

Kolejna kara nałożona przez Urząd Ochrony Danych Osobowych

  • Data dodania: 1 października 2019

Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) poinformował o nałożeniu kary finansowej na morele.net w wysokości 2,8 miliona złotych.

W popularnym serwisie zakupowym oferującym elektronikę doszło do wycieku danych klientów, takich jak: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz adres zamieszkania. Według UODO wyciek danych miał „poważny charakter” i „znaczną wagę”. Rzeczywiście, bowiem dane aż 2,2 miliona osób wyciekły z systemu morele.net, narażając w ten sposób klientów sklepu na kradzież ich tożsamości.

Prezes UODO nakładając karę stwierdził, że Spółka nie zabezpieczyła należycie danych swoich klientów. Wdrożone zabezpieczenia techniczne i organizacyjne były niewystarczające. Z drugiej strony, Urząd wziął pod uwagę okoliczności łagodzące, m.in. podjęcie działań zmierzających do usunięcia naruszenia.

Naszym zdaniem kluczowe w tej kwestii jest szybkie podejmowanie odpowiednich działań przez Administratora, w tym informowanie osób, których dane wyciekły w celu minimalizacji strat.

Z naszych obserwacji wynika, że Urząd nakładając karę bierze pod uwagę szczególnie sposób zabezpieczenia danych osobowych przed wystąpieniem tego rodzaju zdarzenia. Podejście do procesu przetwarzania danych w fazie projektowania procesu oraz jego wdrażania, jak i sposób działania po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych pozwala ocenić świadomość Administratora. Dlatego tak ważne jest wdrożenie odpowiednich procedur i stały nadzór nad każdym przedsięwzięciem podejmowanym przez firmę. Myślenie o bezpieczeństwie danych jest procesem ciągłym i musi zacząć się od fazy projektowania nowej usługi, czy produktu. Wyciek danych niszczy nie tylko reputację, na którą pracuje się latami, ale rujnuje również budżet firmy.

Więcej informacji znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Logotyp Pure Quality
  • → Strona główna
  • → Funkcja IOD
  • → Szkolenia
  • → Oferta
  • → Aktualności
  • → O nas
  • → Kontakt
TELEFON

+48 885 650 850

E-MAIL

kontakt@purequality.pl

Polityka prywatności | Polityka cookies | Centrum prywatności
Realizacja: Create WWW - Tworzenie stron internetowych
    Zarządzaj zgodami plików cookie
    Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Zawsze aktywne
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
    Zobacz preferencje
    {title} {title} {title}