W internecie wiele jest darmowych dostępnych serwisów internetowych i aplikacji, które poprawiają jakość pracy, jej organizację, komunikację w zespole i pozwalają zaoszczędzić czas. Podzielimy się z Wami tymi, dzięki którym nasza firma sprawnie funkcjonuje. Co ważne, są relatywnie tanie (lub nawet darmowe), z opcją wykupienia różnych pakietów.
Współpraca na jednym kalendarzu ze wszystkimi pracownikami pozwala wspaniale zorganizować pracę w firmie. Zależnie od indywidualnych zadań do wykonania każdy wpisuje swoje terminy, dzięki czemu wszyscy wiedzą co i kiedy się dzieje. Tu również wpisujemy swoje urlopy.
Podobnie jest z dyskiem chmurowym, do którego dostęp mają współpracownicy. 5 GB darmowej przestrzeni starcza, aby podstawowe dane, którymi operujemy były na bieżąco aktualizowane i każdy miał do nich podgląd. Dysk Google umożliwia wygodną edycję dokumentów, zapamiętuje wprowadzane dane, czyli wszystko co wpisujemy jest zapisywane na bieżąco. Dostęp do danych można mieć wszędzie i nie ma ryzyka, że coś utracimy.
To bardzo przydatne narzędzia dla każdego przedsiębiorcy – bez względu na typ prowadzonej działalności. Google Analytics pozwala na sprawdzanie statystyk odwiedzin strony, dzięki czemu możemy się dowiedzieć ile osób znajduje nas w internecie, jakie obszary na stronie najbardziej interesują naszych klientów, oraz np. poznamy liczbę konwersji, czyli np. liczbę przesłanych formularzy kontaktowych czy kliknięć w telefon.
Sprawi, że Twoja firma będzie ulokowana wyżej w wynikach wyszukiwania. Ads-y to system aukcyjny, w którym automatycznie, znając podane przez nas słowa kluczowe oraz budżet, Google będzie zamieszczał link do strony naszej firmy. Na przykład – prowadzę wulkanizację w Katowicach i chciałbym zwiększyć liczbę swoich klientów. W Google Ads określam budżet miesięczny na poziomie 400 złotych i słowo kluczowe „wulkanizacja Katowice”. W ten sposób ludzie szukający wulkanizacji w Katowicach trafią na moją firmę.
Przydatne w zarządzaniu projektami. Dzięki przyjaznemu interfejsowi umożliwia przydzielanie zadań poszczególnym osobom. Ułatwia również komunikację w zespole. Jeśli pracujesz w wielu zespołach i realizujesz wiele zadań, wdrożenie Trello może być dla Ciebie.
Programy do wymiany z zespołem wielkogabarytowymi prezentacjami i innymi treściami. Używamy ich również, by przenosić pliki z jednego urządzenia na drugie.
Aplikacja, która pomoże przygotować profesjonalnie wyglądającą prezentację. Zawdzięczamy jej niejedno udane wystąpienie u klienta. Chociaż królem prezentacji jest pewnie jeszcze PowerPoint, warto czasami sięgnąć po nowsze alternatywy, które dają więcej opcji.
Serwisy z darmowymi zdjęciami do wykorzystania. Należy szukać zdjęć opatrzonych etykietami „free for commercial use”, „no attribution required”. Mamy wtedy pewność, że możemy ich użyć, np. na naszej stronie internetowej. Za opłatą otrzymamy dostęp do poszerzonej bazy zdjęć.
Znajduje błędy i poprawia pisownię w języku angielskim. Przydatne!
Bo prawie każdy z nas ma Facebooka i trzeba tam być. Daje możliwość bezpłatnego rozpowszechniania naszych treści wśród osób, które nas „lubią”, pozwala również na kierowanie reklam.
Jest jeszcze wiele innych aplikacji, z którymi prowadzenie firmy jest łatwiejsze i bardziej efektywne. Wymieniliśmy te podstawowe, które znamy i sami przetestowaliśmy.